Felnőve nagyon sokszor halljuk, hogy legyünk kedvesek, toleránsak másokkal. Legyünk udvariasak, kedvesek és elfogadóak. Nem tudom ki hogy van vele, de hányszor hallottad azt, hogy legyél jó, kedves, megértő és elfogadó magaddal? Sajnos szerintem nem sokszor, legalábbis magamból kiindulva biztosan nem. Otthon persze igen, de az oktatásban például egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor hallottam volna.

Nem véletlenül ehhez a poszthoz hoztam ezeket a képeket, ahogy láthatjátok,  messze nem vagyok tökéletes, de igyekszem olyannak elfogadni magam, amilyen vagyok – tökéletesen tökéletlennek.

Életünk folyamán annyi sok és különböző kapcsolatunk van, lesz, némelyik bonyolultabb, míg mások könnyebbek, van, amelyik sok munkát és befektetett energiát igényel, míg vannak, amik könnyen érkeznek. Viszont az kétségtelen, hogy életed egyik legfontosabb kapcsolata pont az, amit magaddal viselsz. De kérdés, te hogyan ápolod ezt a kapcsolatot?

Manapság, ha jó vagy magaddal, foglalkozol magaddal és elfogadod magad olyannak, amilyen vagy, sokszor előítélettel párosul, miszerint önző és beképzelt, nagyképű vagy. Miért van az, hogy ha önmagunkról van szó, csak önzőek lehetünk, ha az átlagnál többet törődünk magunkkal? Pedig ez lenne a normális, hiszen elsősorban magadnak kell megfelelni, nem másnak, ameddig viszont magaddal szemben kemény vagy és elutasító, addig hogy akarsz másokkal kedves és elfogadó lenni? Nos, e témában még nekem is nagyon sokat kell fejlődnöm, de mostanában úgy érzem ráléptem egy olyan útra, ahol lfogadóbb vagyok magammal, megtanulom szeretni magam és ha valami nem tetszik, azon  igyekszem inkább változtatni. De hogyan is tudsz fejleszteni az önszereteteden?

BOCSÁSS MEG

Úgy biztosan nem fog menni az önelfogadás, ha egy régebbi ballépésedért még évekig vagy akár csak hetekig hibáztatod magadat. Ha másnak meg tudsz bocsátani, magadnak miért ne tudnál? Persze, sokszor még másoknak is nehéz, nemhogy saját magadnak, de az önostorozás úgysem fog segíteni rajtad. Inkább gondolkodj el, ami történt miért történt, mit tennél másképp – amit persze már úgy sem tudsz visszafordítani -, de tanulva belőle lépj tovább és bocsáss meg magadnak, mert akivel tuti biztos, hogy le kell élned egy egész életet az te magad vagy – ne legyetek haragban egymással 🙂

GONDOSKODJ MAGADRÓL

És itt most nem arra gondolok, hogy keress egy jólfizető állást, hoyg legyen miből megélned, nem. Nyilván ez egy elég fontos tényező az élethez, azonban ennél többről van szó. Mindenhonnan azt sugározzák és ömlsztik felénk, hogy tarts én-időt, kapcsolj ki, gondoskodj magadról. Viszont ezek legtöbbször csak arról szólnak, hogy szépségápolásilag vagy testileg törődj magaddal – kétségkívül ez nagyon fontos és nagyon jól tud esni egy fárasztó nap után, akár heti rendszerességgel. De gondoltál már a mentális jóllétedre is? Mert bizony ez is kulcsfontosságú, hogy fejben és lélekben is rendben legyél önmagaddal. Ide tartozik az is, hogyan bánsz az energiáiddal, mire engedsz időt a sajátodból, hagysz-e eleget például nem csak fizikai, de mentális pihenésre is? Nem kell mindig mindenre igent mondanod, ha jól esik, utasítsd vissza a bulimeghívót, ne azért menj el valahova, hogy másoknak megfelelj – hanem, hogy magadnak megfelelj. Teljesen rendben van, ha nem vagy jól, fogadd el és dolgoz rajta magadban, ne hagyd, hogy mások mondják meg hogy kell lenned, hogy kell érezned magad, mert neked kell együtt élned magaddal, ha saját magadat becsapod, azzal nem leszel előrébb, maximum pár alkalom erejéig tartod majd az álarcot, a feszes mosolyt az arcodon, egészen addig, amíg ki nem fulladsz és össze nem omlasz belül. Engedj időt fejben a regenerálódásra, a gondolkodásra, hogy mit szeretnél elérni, hogyan jutsz oda és legfőképpen ezt magadért teszed, vagy valaki más elvárásai miatt?

LEGYÉL KEDVESEBB ÖNMAGADDAL

Pédául, ha beállsz a tükör elé, ne azzal kezdd, hogy deszarulnézelki. Kócos vagy és semmi kedved elindulni aznap bármerre is? Nem baj, inkább motiváld magad, a dicsérő szavakkal sokkal többre mész, mint a degradálóakkal. Ha már úgy kezded a napodat, hogy lehúzod és negatív energiákkal töltöd meg, az egész nap ilyen hangulatban fog telni. Míg, ha pozitív megerősítést adsz magadnak, pár dicsérő szó keretében, az ugyanúgy réteszi a pecsétjét a hátralévő részhez, de vidáman és jobb hangulatban fog telni, mint az előző esetben. Próbáld ki egyszer, hogy ahelyett, hogy a hibáidat látod meg a tükörben, vedd észre azt, ami szép, amit szeretsz magadon. Nekem is van pár olyan testrészem, amivel egyáltalán nem vagyok megelégedve, de ha minden nap úgy indulnék el, hogy azokra koncentrálok, akár egy zsákot is húzhatnék madzaggal összekötve, attól nem oldódna meg. Helyette inkább kihangsúlyozom amit szeretek, ami előnyös, kacsintok egyet a tükörképemre és megdicsérem magam! Lehet, hogy ez nem sikerül minden nap, de amikor igen, látható a különbség a kedvemen és a kisugárzásomon egyaránt. Ha úgy könnyebb, gyűjtsd össze és írd le magadnak, mi az amit szeretsz magadon, magadan és mintegy mantraként olvasd el minden egyes nap, ezzel megerősítve azokat. Hamarabb fog segíteni, mint gondolnád (persze, csak ha hiszel is benne).

NE KORLÁTOZD BE MAGAD

Engedd el azokat a gondolatokat, amit meggátolnak az előrelépésben: Én ehhez nem vagyok elég jó, elég okos, elég szép, stb. Már miért ne lennél? Ki mondja ezt, ki tart vissza, hoyg elérd a célod? Csak te, saját magadat! És ha ez a helyzet, csak te léphetsz ezeken túl, törhetsz ki a saját magad által kreált skatulyából és tündökölhetsz végre teljes valódban. Lehet, hogy ez nyálasan hangzik, de tényleg így van. Csak rajtad múlik, hogy elég szépnek, sikeresnek, jónak és okosnak lásd magad. Nem érzed elég képzettenek magad? Tanulj valamit!  Úgy gondolod, nem vagy ideális szépség? És ki mondja meg, mi az ideális szépség? Nincs ilyen, vagy legalábbis az egy hamis kép, amit legtöbb esetben a Photoshop kreál, te pedig elhiszed. Pedig csak ki kéne nyitnod a szemed, meglátni, ami benned rejtőzik és felszínre hozni. A sosemfogsikerülni és a nekemeznemmegy csak a te fejedben létezik, ideje kiradírozni onnan és örökre elfelejteni, helyette pedig: Meg tudom csinálni! Meg fogom csinálni! jelmondatokkal indíts inkább 😉

TÖKÉLETLENSÉG

Direkt ezt a szót használom, ugyanis ideje elengedni a tökéletesség utáni hajszát, ugyanis ki kell ábrándítsalak; nincs olyan, hogy tökéletes! A tökéletlenség viszont annál inkább gyönyörködtet. Neked kell eldöntened, hogy több időt töltesz azzal a céllal, hogy aggódsz a tökéletesség elérésén, vagy inkább a tőled telhető maximumot hozod ki az életből, ami ugyan sosem lesz tökéletes, de legalább boldog leszel. szerintem nem éri meg hajhászni a tökéletességet, mert akkor bármit csinálsz, ott lesz a kis hang a fejedben, csinálhattad volna jobban is, de az erre való kncentrációban lemaradsz a fontosabb dolgokról, amik ugyan lehet, hoyg nem tökéletesek, de legalább vidámak. Ahogyan te is lehetsz, ha nem tűzöl ki magad elé elérhetetlen limiteket. Teljesen rendben van, ha magasra állítod azt a bizonyos lécet, nem azt modnom, hogy add lejjebb az elvárásaidat, de ne a tökéletességre törekedj, hiszen tudjuk,

Perfect people aren’t real and real people aren’t perfect.

Szóval, mit is jelent, ha kedvesebb vagy magaddal?

Azt jelenti, hogy nem te vagy az utolsó a listán, ahol a másokkal való törödést sorolod fel. Azt jelenti, hogy nem hagyod a negatív gondolatoknak átvenni az uralmat a fejedben. Azáltal, hogy kedvesebb vagy önmagad felé, felfedezheted az érzelmi szabadságot, felismerheted, hogy bizony a saját igényeid és érzéseid is egyaránt fontosak.

Remélem találtál pár hasznos gondolatot, amit átültethetsz a mindennapokba 🙂

Ez is érdekelhet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.